HTML

FreakCinema

Elfelejtett filmek, amiket látnod kell, a némafilmtől egészen a sexploitation-ig, a gyöngyszemtől a szemétig.

Friss topikok

Linkblog

Az elmúlt 10 év legrosszabb filmjei

Sance 2010.01.12. 20:17

Annyi jobbnál jobban összeállított évtizedes listával találkoztam az utóbbi napokban, hogy nekem is megjött a kedvem az összegzéshez. A legjobb filmek méltatásával már rengetegen foglalkoztak, és a végeredmény igazából nem lett túl változatos, a legtöbb helyen rendre ugyanazok a címek szerepelnek kis eltérésekkel, a legrosszabb alkotások összegyűjtésével viszont nem ez a helyzet. A legnagyobb filmes szemetek esetében néhány nagyon-nagyon szörnyű mozi állandó szereplésétől eltekintve úgy tűnik, hogy ahány ember, annyi lista, szóval álljon itt az enyém.


10. Twilight

A folytatásra én már kiszálltam, így a New Moon-ról nem nyilatkozhatom, de ez is csak azt mutatja, hogy már az első rész sem tartozik a kedvenceim közé. Ennek legfőbb oka az, hogy nem vagyok összetört szívű tinicsaj, de azért nem lehet elmenni a filmes sutaságok mellett sem. Egyrészt a filmnyelvi eszköztár iszonyúan szegényes, ettől pedig csúnyán amatőr és olcsó hatást kelt az egész, másrészt emiatt nincs jelen a vámpírfilmeknél megszokott erős atmoszféra sem, vagyis az a műfaj német expresszionista kezdeteitől végigkövethető képi világ, ami mindig is a vámpírfilmek sajátja volt. Ennek ellenére még lehetne élvezhető a film, de a vámpírfilm és a high school-mozi párbajából sajnos az utóbbi kerül ki győztesen, ezzel olyan szinten feloldva a műfajt, hogy nekem az már sok volt. Nagyon. Pozitívum viszont, hogy a film remek poénforrás.

 9. Transformers 1-2

Itt van az évtized két legüresebb látványfilmje is, egybevonva, mert bár a második rész még az elsőnél is rosszabb, a lényegen ez nem sokat változtat: mindkét film szörnyű, az ember inkább nézne tudosításokat az urológiáról  2x2 órán át helyettük. Michaeal Bay-t nem az "eszéért" szeretem, de azért ezen filmek jócskán alulmúlják nemcsak az életműben kimagaslóan jó Sziklát és a Szigetet, de még az Armageddon vagy a Pearl Harbor gagyiságára is rátesznek egy lapáttal. A sorozat feljavítására csak egy tanácsom lehet: átalakulás!

8. Pókember 3

Sam Raimi hatalmasat alkotott az Evil Dead trilógiával, és még a Pókember első két része is nagyjából rendben van, de a legutóbbi epizóddal sajnos nagyon elszaladt az amerikai zászló. A történet olyannyira borzalmas, hogy a film nézése közben rémálomként be-bevillant a Batman és Robin néhány jelenete is, az amerikai nemzettudat túlerőltetése pedig teljesen nevetséges, és még normális Venomot sem kapunk. Pókpofa harmadik kalandjára tehát kidurrant a lufi, de a legújabb hírek szerint a következő részt már nem Raimi rendezi. Ez inkább neki jó, hiszen így a mester végre kreatívkodhat is egy kicsit.

 

7. Macskanő

Aki egy kicsit is örült abban a pillanatban, amikor Halle Berry Oscart kapott a Szörnyek keringőjéért, annak komoly idegrángásokat okozhat már pusztán a cím felemlegetése is. A kliprendezői múlttal rendelkező Pitof sajnos videóklippként bánt a 90 perces játékidővel is, a végeredmény így egy túldizájnolt, túlpörgetett agyrém, amin a béna jelmeznek köszönhetően még Halle Berry sem tud segíteni. Sharon Stone is itt van, de minek? Egyedül a Pokoli toronyban láttam ekkora égést.

6. DOA - Dead or Alive

Ennek a filmnek feltétlenül a listán van a helye, viszont érdekes módon picit kakukktojás is, ugyanis vitathatlan, hogy rettentően vicces és szórakoztató. Jómagam a DOA-t az olyan rossz, hogy már jó kategória koronázatlan királyának tekintem, hiszen lehet-e egyáltalán komolyságot várni egy olyan filmtől, amelynek lényege az, hogy fürdőruhás csajok rúgják szét egymás seggét. Történet nem nagyon van, a karakterek nevetségesek, de mégis elrepül az a 90 perc.

 

5. Penge: Szentháromság

Tinikorom egyik kedvenc akcióhőse volt Penge, a vámpírvadász. Ez a rajongás egészen addig tartott, amíg ki nem jött a harmadik és máig utolsó film, a Szentháromság. A trilógia záró darabját David S. Goyer, a sorozat forgatókönyvírója követte el rendezőként is, és leginkább ennek tudható be az, hogy a cucc egyszerűen kevés, fáradt és unalmas. A poénok nem ülnek, az élmény az előző részek újító hatásához - elsősorban Guillermo del Toro egyedi látásmódjához - képest semmilyen, Dominic Purcell Draculája pedig nevetségesen rossz. A helyzetet valamelyest menti Jessica Biel, aki itt is dögös, és még a pofádat is beveri.

4. Battle Royale 2

Talán minden idők legrosszabb folytatása ez a förtelem, egyenesen Japánból. Tulajdonképpen nem csinál mást, mint szembeköpi a zseniális és sokak által az utóbbi idők legjobbjának tartott első részt egy blőd, szájbarágós akciófilmet generálva a Battle Royale névből. A helyzetet csak tovább rontja a béna karakterekkel párosuló szánalmas színészi játék és a komolynak szánt, de csak röhögésre ösztönző monológok sora. A film által ejtett seb még viszonylag új, a traumát pedig  még nem hevertem ki teljesen, így a közeljövőben várható egy hosszabb szapulás is.

 

3. Csillagok háborúja II - A klónok támadása

George Lucas már a Baljós árnyakkal is nagyon közel került a bukáshoz, de az új trilógia második része az, amiből már végképp nem sikerült nézhető filmet kihoznia. Története olyan jelentéktelen, hogy simán ki is lehetne hagyni a Star Wars sagából az egészet, érdemi információt nem veszítenénk. Anakin végigszenvedi a filmet, szerelme Padmével hülyeség, a film végi csata inkább kusza, mint látványos, Yoda és Dooku gróf harca pedig a filmtörténelem egyik legröhejesebb jelenete. Epic fail.

 

2. Álom.net

Ezt a filmnek látszó valamit egyszerűen látni kell ahhoz, hogy elhidd: ilyen szintű szemét létezik. Ezzel meg is fogalmaztam legnagyobb gyengéjét, puszta létezését, hiszen már az is sokat elmond a magyar filmipar jelenlegi helyzetéről, hogy megcsinálhatták az Álom.net-et. Értékelhető momentumokat még nyomokban sem tartalmaz.

 

1. Kis Vuk

Hát igen, végül itt van az a film is, aminek bérelt helye van minden hazai  csalódáslista élén. Nekem erről a csodáról igazából egy nagy buli jut eszembe a részeg rendezővel, beszívott animátorokkal és a hányásában fetrengő forgatókönyvíróval. Az eszeveszett partizás után másnaposan, a büdzsé 90%-át már kurvákra elverve unottan leültek, és rittyentettek valamit a vászonra. A Kis Vukot látva egyszerűen nem értem, hogy mi történik ebben az országban a filmművészettel és nem utolsó sorban az állami támogatásokkal. Itt van például rendezőként a tökéletesen tehetségtelen Gát György, akinek életművét nagyjából a Linda című sorozat jelenti, ráadásul az animációs filmhez körülbelül annyi köze van, hogy cége az államtól kibulizott magának egy mára már senkinek az emlékezetében nem élő EU-s rajzfilmsorozatot. A kérdés az, hogy miért jár állami támogatás hülyéknek. Györgyünknek valószínűleg sok haverja van a pénzestáska környékén.

Az igazi poén azonban mégsem ez, hanem a büdzsé, ami a 150 milliós állami támogatás (ami a film költségvetésének 10%-át jelenti) alapján 1,5 milliárd forint. A filmre ránézve ebből még 50 millió sem látszik, így jogosan merül fel a kérdés, hogy hova a jó büdös francba tűnt a pénz. Kis magyar valóságunkban szerencsére nem kell sokáig agyalnunk ezen ahhoz, hogy rájöjjünk a megoldásra: itt bizony pénzmosoda volt, kéremszépen, a nagybetűs korrupció pedig felmarkolta a dohányt. Az egészben az egyetlen jó dolog, hogy Dargay Attila nem forog a sírjában, mivel már halála előtt elhatárolódott ettől a  Kis Vuk című szeméttől.

 

107 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://freakcinema.blog.hu/api/trackback/id/tr101646230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vernyul 2010.01.12. 21:49:41

@- SunDisc -: Jó neked, én 10-ből 8-at kikapcsolok tíz perc után.

- SunDisc - 2010.01.12. 21:53:37

@vernyul: Türelmes ember vagyok :)

És megadom az esélyt a filmnek, hogy végigmondja a magáét :)

Bár amerikai filmek esetében inkább a türelmemre van szükség.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.01.12. 21:53:55

Csak annyi hozzászólásom lenne a listához, hogy kb egyet értek vele, annyi kitétellel, hogy a Battle Royal első része is egy nagy kalap kaki volt - ellentétben a könyvvel, ami tényleg jó.

stevieZ 2010.01.12. 21:57:44

"George Lucas már a Baljós árnyakkal is nagyon közel került a bukáshoz, de az új trilógia második része az, amiből már végképp nem sikerült nézhető filmet kihoznia."

magyarul szerinted az ep1 jobb mint az ep2? hát te hülye vagy bazdmeg

balu9 2010.01.12. 21:58:12

amikor elkezdtem olvasni, és addig elértem, hogy a SW-sagaból valami is felkerült egy ilyen listára, elkezdett mocorogni a SW fan itt belül/mermiafaszéreztmégishogyképzeled../, de aztán szépen végigmentem a listán és azt mondom nagyon korrekt kis lista ez. az összes film egy rakat szemét, bár a kis vukot meg ezt az álom.net nevű fekáliát nem láttam, de erről megvan a véleményem a bemutató alapján is.

vernyul 2010.01.12. 21:59:37

@- SunDisc -:
OFF
Ühüm, én nem bírnám nézni, ha az első pár percben valami nem fog meg. Vagy a történet felvezetése, vagy a képi világ, vagy a dumák, bármi. Hasonlóképpen, ha valami irritál az első percekben, már nem is érdekel a folytatás.

gezabá (törölt) 2010.01.12. 22:00:20

a buxák elvisznek mindent (majdnem). emiatt párat azért én nézhetőnek vélnék, személyes vélemény persze. az a bella ott van, a filmben csak (bár nehéz szelektálni rá). MF céltárgy, bár lassan uncsi. JB-t látatlanban felmentem, ő csak jó lehet, bárhol, bármikor, bármiben... a DOA-t meg kell nézzem. :) 3.-as tényleg, csak úgy furi volt a végén, de most már tudom is hogy mé... mert gagyi volt. 2. és 1. hagyjuk.

persicsbalint 2010.01.12. 22:01:36

A Hasutasok messze nézhetetenebb, mint a Star Wars. És még a listán sincs?

Dr Genya (törölt) 2010.01.12. 22:01:49

A kis Vuk a hazai animáció szégyene.

vernyul 2010.01.12. 22:04:53

@persicsbalint: Bár nem az elmúlt 10 év 10 ezer legrosszabb filmjéről szól a poszt, de támogatom. :)
Személyes adalékom: 2012. Nem sértettem meg azzal a csajt, hogy kijövök a filmről, ahhoz még túl friss vót.

Bobzen 2010.01.12. 22:07:26

@stevieZ: Szerintem inkább arról lehet szó, hogy a Baljós Árnyak után még számíthattunk volna némi fejlődésre a rendező-Lucastól (tanult volna a hibáiból, kiköszörüli a csorbát, tudod, a szokásos sallang), ehelyett inkább visszalépés történt.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.12. 22:09:24

Körülbelül én is egyetértek, szinte kivétel nélkül hatalmas borzalom mind.

2010.01.12. 22:20:00

Macskanő, DOA, BR 2 - ezeket nem láttam.

Twilight, Transformes 1, Álom.net, Kis Vuk - ezeket elkezdtem nézni (Álom.net nemrég volt valamelyik csanelen), de egyiket se bírtam végig.

A magyar remekművekből kb. az első negyedórát viseltem el - utána feladtam. Az Álom-ban olyan szarul játszottak a 'színészek', hogy az minősíthetetlen. Még gagyi(!) amatőr színpadokon is láttam már jobbat...
Kis Vukért minimum 20 év a Gulagon reális lenne...

Penge 3, SW 2 - megnéztem mindkettőt, moziban anno. Pocsék. Bár szerintem SW esetén az Epizód 1-2-3 kb. egy szinten vannak. Sittek bosszúja is kiborító volt:
- Te, Anakin! Álljál má' át a sötét oldalra!
- Á, én nem. Én jó jedi vagyok. Meg szerelmes.
- Naa, álljál má' át! Tudod a csajod nagy kakába fog keveredni, és csak a sötét oldal segíthet.
- Háát... Na jó: akkor átállok...

tyberius 2010.01.12. 22:20:07

Nekem az Another Gay Sequel volt az évtized legrosszabb filmje. Jó, nyilván nem egy közönségfilm, meg kevesebb pénzből is forgatták, mint a Kis Vukot, de az Another Gay Movie még értékelhető volt, ha valakit a téma nem riasztott el, egy "annyira szar, hogy az már jó" szinten, meg lehetett rajta röhögni, de a folytatás csupán űberatomgagyiszar, nincs benne semmi jó, és még kínomban se tudtam rajta röhögni. Aki nem látta, annak legyen elég annyi, hogy Perez Hilton szerepel benne.

Ja, és ne feledjük a "Mega Shark vs. Giant Octopus" című műremeket, az utasszállító repülőt röptiben kettéharapó cápával :)

Ha viszont csak a nagy büdzsés, beharangozott mozikat nézzük, akkor a blogbejegyzés írója által is előkelő helyen szerepeltetett Star Wars mozi mellett ne feledjük el a másik nagy sci-fi teleregény epic failjét, a Star Trek: Nemezist sem, ami dicstelen véget vetett Patrick Stewart és csapata trekes karrierjének, ráadásul jó 6 évre jégre tette az egész franchise-t.

tszelnok 2010.01.12. 22:23:02

A Mission Impossible 2 is elférne valahol a dobogós helyezettek közelében.

Sailorland 2010.01.12. 22:28:35

Szerintem a DOA felmenthető. Aki számítógépen játszott vele, annak semmi csalódás nicns benne, hiszen ott sem szól semmiről (lásd. DOA extreme)...talán csak a röplabdázás kevés benne :-)

nabu 2010.01.12. 22:29:26

Korrekt lista, de ne jöjjön senki se azzal, hogy nem jó a lista mert ez meg ez nem került fel ez meg jobb, mint az; mert ez egy szubjektív dolog. Egyébként sem lenne könnyű össze szedni a tíz legrosszabb filmet túl sok van ahhoz, de egyébként nagyjából mindennel egyetértek.

jimmi · http://www.jimmi.hu 2010.01.12. 22:32:51

A Kis Vukot azért bírtam szinte fél órán keresztül nézni, mert hajtott az "ezt meg hogy az úristenbe bazmeg???" érzés. Az Álom.netben még ennyi sincs. Igazából nem tudom eldönteni, hogy melyik a rosszabb, de teljesen jogos az első két hely.

thinker_ 2010.01.12. 22:33:44

egy csomó jó film van közte :)
ezeknél nagyságrendekkel szarabb filmek léteznek, de úgy látom a posztoló nem sok filmet látott az elmúlt évtizedben.

thinker_ 2010.01.12. 22:34:34

@AntiChrist:

utolsó mondataid olyan ostobák, mint te magad.

cso zsi 2010.01.12. 22:37:08

@vernyul: Az 5 éves gyermekem többször is képes megnézni ezeket.
Nemrég hozzájutottam a Transformers 1986-os mozifilmjéhez is, pedig azt egy mai tizenéves biztos legagyizná a mai nagyfilmhez képest.
StarWars? Az első három (akarom mondani a 4-5-6) rész nekünk is szenzáció volt, azt hiszem, láttam digitálisan pótolt-módosított verziót is belőle.
Az új három filmet a gyermek kívülről tudja, nekem úgy tűnik, mindig ugyanazokat a jeleneteket látom, de még sosem láttam egyiket sem elejétől a végéig.
Mindezek mellé van még 20 epizód klónháborús rajzfilmje.

Jegkoko 2010.01.12. 22:40:09

Hát nem tudom, de nekem a penge 3. része jobban tetszett mint a második rész, meg szerintem, a star wars 2 se volt olyan rossz mint ahogy le lett írva.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.01.12. 22:42:50

kisvukk LOL, elnyerte méltó helyét :D:D:D

2010.01.12. 22:44:02

@thinker_:

- Ez egy szubjektív lista. Mint a hasonló top ez, top az listák általában. Keresd elő nyugodtan a kifejezés jelentését egy szótárból (mármint a 'szubjektív'-re célzok)

- Csak nem te vagy Lucas személyesen, hogy ennyire felkaptad a vizet?
Pedig szerintem pontosan annyira erőltetett volt, ahogyan leírtam. Sok más SW fan hasonlóan gondolkodik. Az eredeti, első trilógiát máig kitűnő, hangulatos alapműnek tartom.

- Egyébként baromi 'jól' megindokoltad, miért is nem elfogadható szubjektív véleményként - a szubjektív véleményem :)

shawshank 2010.01.12. 22:46:17

Ez nem a legrosszabb filmek listája, hanem a legnagyobb csalódások listája...
Hol vannak ezek a filmek a Wayans féle Superhero Movie, a Tudom mit ettél, tavaly nyárson és hasonló filmekhez képest. MI2, MI3? Mosdt volt Sandra Bullock a tévében, vslami időzavaros filmben. Egy baromság úgy ahogy van.
Szóval ezek helyett lehetne másik 10-50-100-at is írni, ha valóban minőséget keresünk és ételmet, de szerintem főleg mivel nagy költségvetésű filmeket sikerült kipécézned, ezért inkább a csalódásod listájának lehetne nevezni.

2010.01.12. 23:00:57

Álom.net RULEZ :) A legótvarabb szar amit valaha láttam.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2010.01.12. 23:01:46

Az álom.net nevű borzadványt szerencsémre nem láttam, de azért felkerülhetett volna az Apám beájulna című izé is. Azt ráadásul moziban szenvedtem el.

Bobzen 2010.01.12. 23:06:17

@AntiChrist: Szerintem a Star Trek-es megjegyzéseidért haragszik. Pedig a Nemezis tényleg überszopás volt (amelyik trekkie szerint pedig NEM Shinzon a legszarabb villain a franchise történetében, attól visszakérném a kommunikátorát :D )

chop 2010.01.12. 23:07:50

Ha latni akartok jo magyar filmet, akkor ajanlom a Kameleont. Tok jo a sztori, humoros, szoval tenyleg jo.

Savior 2010.01.12. 23:08:12

Hát, lehet, hogy a Yoda-Dooku harc vicces, de sehol sincs a a Gyűrűk Szövetségében lévő Gandalf-Szarumán párharchoz képest. Na, az szánalmas.

Battle Royal 2 pedig társaságban nagyon szórakoztató, a röhögőgörcs garantált.

Kúrcsány Ferenc 2010.01.12. 23:17:31

Ez a "harci" jelenet még röhejesebb mint a kis zöld szarcsimbóké:

www.youtube.com/watch?v=Z1eFdUSnaQM

szmoker (Homo Trollicus) 2010.01.12. 23:21:00

@tyberius: "Star Trek: Nemezis": szerintem nem ez volt a legrosszabb a sorozatban. Pl. az 5. meg a 7. sokkal rosszabb SZVSZ.
Ráadásul Picard Data is ki akartak már szállni a dologból.
Sajnos :(

Inkább egy normális TV sorozatot csináljanak - a legutolsó a zseniális DS9 volt.

Escobar888 2010.01.12. 23:22:20

Csillagok háborúja II A listán. Te jó ég ember. Az egy dolog, hogy nem vagy fan ,de sokkal rosszabb filmek is voltak az elmúlt 10 évben.

Distric 9 pl. simán beférne.

Punxsutawney Mormota 2010.01.12. 23:24:05

Ehh! Van ember, aki még emléxik a Katona című Kurt Russell förmedvényre? Lehet, hogy egy kicsit túl van az elmúlt tíz éven, de szerintem viszi a pálmát. Ide sorolható még az Egyetlen is Jet Li-vel a főszerepben. És ha szabad általánosítani, az összes nyomorult remake, amit az elmúlt években elkövettek a honi filmgyártásban. Latabár, Csortos és a többiek forognak a sírjukban.

Punxsutawney Mormota 2010.01.12. 23:25:37

Ja, majd elfelejtettem Van Damme két remekét: a Quest és a Légiós.
A Légiós úgy ért véget, hogy mindenki bambán ült a moziban, mert azt hittük, hogy csak filmszakadás van. :)

cso zsi 2010.01.12. 23:26:12

@Escobar888: A District 9 kifejezetten jó film.

udii 2010.01.12. 23:26:38

Hosszasan gondolkoztam hogy az ilyen posztok miért is születnek, aztán rájöttem, hogy biztos azért hogy a weblapnak több látogatója legyen és az üzemeltető esetleg több bevételhez jusson. MONDJATOK EGY FILMET AMI EDDIG MINDEN EMBERNEK TETSZETT ! Mivel ilyen nincs, nyilván minden embernek másik film teccik és ez így van rendjén, csak az az idegesítő hogy pár ilyen szenny ember bepostol ilyen faszságokat és elkezdődik az anyázás, mert az emberek 80% a meg akarja védeni az igazát. A kövi post az lesz hogy ásványvizet inni hülyeség. aztán lehet vitatkozni. Szánalom.net. !

Marco Aurelio 2010.01.12. 23:26:44

Minden idők legrosszabb folytatása az "Elemi Ösztön 2". Olyan magasról olyan mélységekbe semmi más nem zuhant még.

A nép fia 2010.01.12. 23:28:31

A Transformers első része egészen jó, a második csak látványos, de többé-kevésbé emészthető.
Nálam nagy csalódás volt a Dragonball: Evolúció (ha elvonatkoztattam a rajzfilmtől, akkor annyira nem...), és a Wolverine is - TÖBB HENTELÉST AKAROK!

A DOA önmaga paródiája, és nem való a listára. Pár hete néztem újra, és olyan jól szórakoztam, hogy hihetetlen!

A Star Wars II-ben csak és kizárólag az arénában történő száz jedis összecsapás volt értékelhető, minden más mehet a kukába.

Az első 2 hely sem állja meg a helyét, mert nem csalódás: egyszerűen nem is vártam jó filmet, nem volt miben csalódni. Egyszerűen nem is a filmben csalódsz, hanem a magyar filmgyártásban. Ez mindkettőre igaz.

A többivel egyetértek: Penge 3 - kuka, Pókember 3 - kuka, Twillight - ja, ez sem csalódás, hanem csak simán kaka; meg a többi. A Transformersek nem valók a listára, de tényleg. Akkor már inkább a 2003-as Hulk, vagy némely okostojásnak az Avatar.

A legnagyobb amúgy a Wolverine, de ezt már mondtam.

Punxsutawney Mormota 2010.01.12. 23:28:39

@szmoker /segílyes/: DS9 tényleg nagyon jó volt. Bár az első 6-8 rész után nem akartam tovább nézni, mert kicsit nehezen indult be a történet. A Voyager-hez voltam szokva, ami sokkal pörgősebb volt, csak Janeway parancsnok idegesített benne határtalanul. Node volt egy Hétkilenced, aki ellensúlyozta. Legalábbis vizuálisan gyönyörködtetett. :)

Szelsofroccs 2010.01.12. 23:29:03

Kiváló írás, szívhezszóló tartalom!

cso zsi 2010.01.12. 23:30:07

@Punxsutawney Mormota: Filmszakadás?
Az Arthur és a villangók új részét átélted-e már?
(Maltazár bosszúja)
Több mint egy órán át nyűgnek, majd amikor elkezd a cselekmény végre érdekessé válni (a gonosz kijön a felszínre), kiírják, hogy "to be continued..."

A nép fia 2010.01.12. 23:31:37

Még mindig nem értik páran? Nem a legrosszabb filmek vannak felsorolva itt (bár az Álom.net-et és a Kis Vukot megnézhetnétek, hogy áll az imdb-n), hanem a legnagyobb csalódások. És igenis a Star Wars II csalódás volt, mondom ezt rajongóként.

Bobzen 2010.01.12. 23:32:20

@Escobar888:

"District évtized egyik legrosszabb filmje"

"http://img64.imageshack.us/img64/879/xzibit.png"

Punxsutawney Mormota 2010.01.12. 23:32:48

@cso zsi:
Amint láttad viszonylag régi filmeket soroltam fel. Két kisgyerekem van. Az Avatart háromhetes szervezkedéssel tudtam megnézni :)

tyberius 2010.01.12. 23:37:09

@Bobzen: A Star Trek-es megjegyzést én tettem, nem Antichrist :) Egyébként igazad van, Shinzon tényleg a legszarabb főgonosz evör, bár a felettem linkelt reumás Gorn bácsi sem utolsó :) (mai napig nem értem, hogy lehet, hogy a stábból senkinek nem volt bátorsága szólni, hogy gyerekek, ezt ne adjuk le, ez atomgáz)

Punxsutawney Mormota 2010.01.12. 23:37:38

@A nép fia:
Hali! A poszt címe az elmúlt 10 év legrosszabb filmjei.
Bocs.
De egyébként igazad van bizonyos szempontból. Ha a csalódásokat említem - és szigorúan betartom a "halottakról jót vagy semmit" szabályt - akkor boldogult Bujtor István féle "Három testőr Afrikában" mindenképpen idetartozik. Imádom Rejtőt, csíptem Bujtor filmjeit, de ez meghaladta a képességeit vagy inkább a lehetőségeit. Sajnos

z8 2010.01.12. 23:42:52

az a baj hogy ha listát csinálnék legrosszabb filmekről, én tutira magyart raktam volna mind a 10 helyre. "A mohácsi vész" ohh my god én végig néztem, "Le a fejjel!" stb.

Viszont van azért magyarok közzül igen is ami szerintem ötletes és vannak benne jó részek: pl. Kontroll,Valami Amerika ..

de a magyar filmgyártás mélyen van nagyon sajna, közönség filmek terén, és nem hiszem hogy csak pénzen múlik, attól mert nincs rá x millió dollár ne legyen igénytelen. és az hogy a magyarok jó komédiákat csinálnak, huuhh nah ez önmagában nagy vicc.

ha már animáció: macska fogó 2. is egy rakás szar
szóval 1. nagyon jó volt mai napig nézhető szerintem

cso zsi 2010.01.12. 23:45:24

@Punxsutawney Mormota: Lepasszoltad a kölyköket a szüleidnek? :)))
Azt 20 évvel ezelőtt játszottam, de akkor még aktív volt mndenki a családban.
Most kaptak új unokát, kérdés nélkül viszik...

Az Avatart majd moziban is megnézem, ha a roham elmúlik. (méghogy a torrent megöli a filmipart. eddig minden jó filmet megnéztem moziban is. a rosszak a shift-del áldozatává váltak, lemezt sem pazaroltam rá)

tyberius 2010.01.12. 23:45:55

@szmoker /segílyes/: Hát a franchise újraindítva, második film biztosan lesz, az apróbb hiányosságoktól eltekintve (pl. hogy az Enterprise gépháza úgy néz ki, mint egy sörfőzde, főleg mert az is) minden megvan egy új Star Trek sorozathoz... most már csak Ronald D. Moore-t kéne visszaszerezni, a DS9 meg a BSG után is biztosan maradt még benne szufla...

skru 2010.01.12. 23:48:19

a battle royal 1 is szemét, minden ellenkező híreszteléssel szemben.

Bobzen 2010.01.12. 23:54:30

@tyberius: Baszki, ez a fekete alapon fehér betűs blog-téma kinyírja a szemem. Bár mily meglepő, így is van hozzáfűznivalóm :D

@AntiChrist:
Ezt úgy hívom Christensen-szindróma. Magam sem értem miért, de valamiért sokan képesek voltak "azonosulni" ezzel a tehetségtelen hímnemű eyecandy-vel és végig a protagonista perspektívájából interpretálták a cselekményt. Megjegyzem, aki rendelkezik agy-kikapcs funkcióval és minden figyelmükkel az Anakin-cselekményszálra koncentráltak, elvonatkoztatva a film minden egyéb aspektusától (szüzsé, fabula meg az összes többi filmes szakszó a forgatókönyv elemeire) akkor valóban élvezhető lehetett számukra a II-III. epizód (Natalie Portman nem rossz nő, ekkoriban már kezdett hazánkba is beszivárogni az emo-életérzés, oktatás zuhanó színvonala - ezerféle magyarázat lehet).

Wuff 2010.01.12. 23:58:26

Álom.net mindent visz szerintem. Aki nem látta, el sem tudja képzelni, milyen. Komolyan. Nincs rá szó, hogy mekkora egy nagy szar. A fimtörténelem legalja. Ennél nincs lejjebb.

cso zsi 2010.01.13. 00:04:11

@Bobzen: "fekete alapon fehér betűs"
Pedig sokkal szemkímélőbb, mint amikor egy vakító fehérségű háttéren kell fekete, vagy neadjisten szürke betűket olvasni.
Mindkettőnk bajára átmeneti megoldás a szöveg kijelölése (akkor negatívra vált), vagy a böngésző testreszabása, csak akkor minden olyan egysíkú lesz.

cso zsi 2010.01.13. 00:05:31

@Roa: Anno a mozibeharangozót láttam.
Nemrég volt valamelyik ker.tv-n a reklámja, akkor a piros gomb akadt a kezem ügyébe.

szmoker (Homo Trollicus) 2010.01.13. 00:29:02

@Punxsutawney Mormota: jaja, Phil :) Quark, Odo, Worf, mind hiteles és meggyőző voltak. A Voy inkább egy ócska TOS rip-offnak tűnt. A DS9 sokkal intellektuálisabb volt, talán ezért is volt kevésbé nézett.

7/9-et pedig meg hát, bár Kes sem volt rossz bicikli :)

vasziljevics 2010.01.13. 00:44:56

valaki emlegetett itt légióst meg "filmszakadást" - szerintem attól, hogy egy filmnek nem "szájbarágós heppiend" a vége, hanem egy kicsit gondolkodni hagyja a nézőt az utolsó képkocka után is, még nem kell szarnak tekinteni. nem megszokott. inkább.

amúgy a lista korrekt, bár a felét nem is láttam. úgy tűnik, nem is fogom.

Bérgyilkos Bohóc 2010.01.13. 00:45:54

10 évből tényleg ezt sikerült összehozni? És az Uwe Boll filmek? És a nézhetetlen amerikai vígjátékok? És a tinihorrorok? Bőven lehetett volna igazán szar filmekből választani, és itt közismert filmekről beszélek, nem dzs kategóriás videótékás alkotásokról.
Az meg szimplán hülyeség, hogy csalódásokról lenne szó, mert kötve hiszem, hogy a DOA-val, az Álommal, a Macskanővel olyan rohadt magas lett volna az elvárás.

fatalista3 2010.01.13. 00:49:44

"és még a Pókember első két része is nagyjából rendben van"

Aki ilyesmit leír az mondjuk tartózkodjon a véleménye szélesebb körű terjesztésétől a filmekkel kapcsolatban. Még ha egy-egy dolgot el is talál, előbb vagy utóbb jóvátehetetlen kárt fog okozni.

dzsugasvili 2010.01.13. 00:49:55

Transformers elmegy, egy estére jó volt. Pókemberrel nem tudom mi a baj. A Klónok támadása meg szintén nem volt rossz. Csak magyar filmből tudtam volna 10-nél többet mondani ebbe a listába...

n0kedli 2010.01.13. 01:44:20

Twilight szerintem nem akkora szemét film, csak sajátos közönségre van szabva. Ha több női kritikus lenne, talán a kung fu-filmek is kapnának pár ilyen fejmosást, ahol a főgeci csak akkor veszi elő a pisztolyt, amikor a jófiú már az összes pribékjét lekaratéjozta?:) A Pókember 3-at nem láttam, a többi tényleg egy kalap szar.

TroppauerHümér 2010.01.13. 02:19:52

@z8: Szerintem a Hídember és a Bánk Bán is jó film volt, szóval az új magyar filmek közül sem mind gagyi. És egyik sem elborult, érthetetlen művészfilm.

TroppauerHümér 2010.01.13. 02:23:47

@TroppauerHümér: A Rokonoknak is voltak jó pontjai, például Eperjes zseniális alakítása.

A nick már létezik 2010.01.13. 03:06:13

@thinker_:
Pedig elég jól leírja a történetet.
Tökéletesen fantáziátlan és kidolgozatlan az egész.

algi 2010.01.13. 03:28:51

1. Hol a Macskafogó II?
2. Tényleg a Klónok volt a legrosszabb új SW film? És tényleg a Yoda-Dooku párbaj miatt? Tényleg ez a nagy buktató? Ott van a 3. epizód, aminek pl. semmi köze nem volt ahhoz, ami kiderült a régi filmekből.
3. A Trinity nem volt rosszabb bármelyik másik zombiölős filmnél.
4. Hiányolok még sok-sok magyar filmet, pl. a Koccanást.

KenSentMe 2010.01.13. 04:17:58

@Krajcs: Én nem olvastam a Battle Royale-t könyvben, de filmen szerettem.. mert.. az akciójelenetek jók, a szereplők hullanak, a történet betegsége átjön.. egyedül az hiteltelen, ahogy feltörik-hekkelik-az-ellenőrző-rendszert-a-szuperokos-srácok, és így meg tudnak lépni a jók a végén.

Azzal egyetértek, hogy külön kellene szarmagyar és szarkülföldi filmlistát csinálni, mert azért egy hollywoodi filmből az n+2 forgatókönyvíró meg az X+10 millió dollár általában legalább egy B-mozit kihoz, jó effektekkel, egyszer mindegyik nézhető.. és akkor a tizes szarkülföldi listára tényleg fel lehetne venni az Egyetlent meg még pár másik filmet. Magyar filmeknél már akkor üdvrivalgás és tapsvihar van, ha egy B-mozi összejön (tízévente egyszer, hatalmas kínlódások árán).

J. McClane 2010.01.13. 05:06:48

A DOA szerintem vicces.. én jót szórakoztam rajta... szerintem a Magyar Vándor is felkerülhetett volna a listára. Igaz magyar filmeknek külön lista járna. Akkor viszont Batman & Robin

Semerreretyó 2010.01.13. 06:23:55

a transformers 1-2 végignézésére egyetlen mentséget tudok felhozni: Megane Fox :))

El Argentino 2010.01.13. 06:36:23

Nem rossz lista, a legundorítóbbak rajta vannak.
Bár az avatar hiányzik.

hunyuan 2010.01.13. 06:48:02

"Yoda és Dooku gróf harca a filmtörténelem egyik legröhejesebb jelenete."

tedd hozzá, h. neked, öreg..egyébként pedig nem..

Picurigor 2010.01.13. 06:57:21

Az általam valaha látott legrosszabb filmek:

külföldi:
Batman és Robin
Daredevil
Az Árnyék
Vadak ura 2
Hegylakó 3
Pitch Black
Dennis, a komisz
Végtelen történet
A katona
Street Fighter

magyar:
Ámbár tanár úr
Szamba
Hídember
Sztracsatella

G46 2010.01.13. 07:45:20

Üdv!
Ha a posztíró szerint ezek voltak az utóbbi 10 év legrosszabb filmjei, akkor szegénykém nem sokszor járhatott moziba. Ezek közül egyedül az Álom.net-et nem láttam. A Kis Vuk egyértelmű, a BR2 az első rész fényében okés, a DoA szerintem poén. Hol van a listáról a Mátrix 3. része? Annak idején mindenki alázta, most meg senki még csak meg sem említi. Akkor mégsem lehetett annyira rossz... Ha Macskanő, akkor Elektra is. Magyar filmek közül a Szuperbojz meg simán üt mindent. Uwe Boll filmjei közül egy sincs itt, és a Jason Friedberg- Aaron Seltzer duó által csinált úgynevezett paródiák bármejike is itt lehetne. De a Gigli és az Elemi Ösztön 2 sincs a listán. Szal javasolnám a posztírónak, hogy esetleg nézni kellene filmeket, oszt akkor rájönne, hogy egy Top20-as lista után is 30 filmet kihagyott, és a Pókember 3 nincs benne az első 100-ban sem.

Harald Blåtand 2010.01.13. 08:08:19

A Csillagok Háborúja 2, bár tényleg nem nagy szám, azért nézhető. És nem igaz, hogy a sztori szimplán kivágható lenne, Anakin anyjának halála és a vérbosszú jellemfejlődési szempontból fontos. (Persze valahol az egész Csillagok Háborúja sorozat egy eléggé túlértékelt kedves marhaság.)
A Battle Royale-ból eleve kár volt filmet csinálni. Oké, Kitano Takeshi nagyot alakít az 1-ben mint a vezetőtanár, de ezzel vége a pozitívumoknak a könyvhöz képest.
Magyar filmek: többen mondták a Hídembert, szerintem nem rossz film, csak Eperjes Károly tehetségtelen és maníros, de egy színésszel a főszerepben az a film teljesen jól működött volna. A Koltay Gábor-összest viszont senki nem mondta, pedig az elmúlt évtizedben elkövetett súlyos emberiségellenes bűncselekményei, a Trianon-A kormányzó-Adjátok vissza a hegyeimet-tengely méltó folytatása a Sacra Coronának és a Honfoglalásnak.
Csodálkozom, hogy senki nem említette: hol marad a listáról a valaha készült legnagyobb szarkupacok egyike, a 300? Már csak azért is itt a helye, mert ennyire pocsék film ekkora közönségsikert ritkán arat. (Na jó, itt az Avatar, de nem, a 300-nál még ez is jobb.)
+ a teljes The Fast and the Furious sorozat, és a Vas

Illés Béla 2010.01.13. 08:34:34

A honfoglalást szerintem még ide vehetjük...alulmúlhatatlan.

Bellagio 2010.01.13. 09:17:42

A Star Wars 3 uj epizodjanal tenyleg nincs lejjebb

kangep 2010.01.13. 09:20:50

már írták előttem, de a DOA igenis nagyon jó film. tele fullos bulákkal eleve, hogy lehetne szar? :)

kangep 2010.01.13. 09:22:36

amúgy ha már szar filmekről beszélünk...főnix röpte megvolt valakinek? annál nagyobb fost keveset csináltak.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.13. 10:32:02

Aliens vs Predator 2 mindent visz ebben a kategóriában, nem értem hogy maradhatott ki?

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.01.13. 10:41:04

Valaki emlegette előttem a Magyar vándort, és csatlakoznék, szerintem az is hasonló keretek között lett elkövetve mint a Kis Vuk. Egyre kevésbé nézek ilyen magyar "slágerfilmeket", mert úgy tűnik bevett szokás hogy letesznek valami legjobb esetben is közepeset, aztán úgy verik érte a mellüket mintha legalábbis ők lennének a hazai Tarantino, csak azért mert itthon nincs konkurrencia. (Ettől még nem feltétlenül nyitott piac a honi filmkészítés, mert ugye azok próbálják holdingolni, akik közel vannak a tűzhöz, és eszük ágában sincs mást odaengedni.)
További nézhetetlen filmek voltak még szerintem: Ninja, Wanted, Epic Movie, Bloodrayne 1-2, Immigrants, Daylight Robbery, az összes Street Fighter, Bridget Jones 2, Ghost Rider, és még sokáig sorolhatnám, most ennyi jutott eszembe úgy hogy másokat nem nagyon akartam ismételni.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.13. 10:42:13

Vitatkoznék miondenkivel akinek a Magyar vándor nem tetszik, szerintem nagyon jó film, az egyik legjobb magyar film.

Britte 2010.01.13. 10:57:37

Az Álom.net annyira szar, hogy egyszerűen lehetetlen szavakkal leírni. Szerintem nyugodtan lehetne az a film 1-től 10-ig az összes helyen. Az a film mindennek a legalja, sőt még a legaljának is az alja!
Felfoghatatlan számomra, hogy hogy tudott valaki "alkotni" egy ekkora szemetet!

mickeyknox 2010.01.13. 10:59:07

land of the lost? g.i.joe? terminator 3? elemi ösztön 2? batman és robin? világok harca? stb....

Harald hardrode 2010.01.13. 11:06:22

Én a DOA-t német szinkoronnal láttam, na az még rátett egy lapáttal az élményre :-D Amúgy a transformers egy, nem annyira szar. Sok benne az üresjárat, de a harc jelentek rendben vannak, aki meg Trier féle drámát várt benne, az menjen sünt szülni. Viszont azt szeretném megkérdezni, hogy az órákról kinek mi a véleménye, mert szerintem túlhájpolt művész filmnek kikiáltott holywoody-i szar és csak a színészek miatt nem fér fel a listára. (hú ezért mit fogok kapni) Amúgy meg Boll folmjei: Name of the king, Bloodrayne, Posseidon. Ezekhez képest a T1 zseniális.

A nép fia 2010.01.13. 11:45:51

@Britte: Kérdezd meg a forgatókönyv íróját, Steiner Kristóf uraságot.

Publius Decius Mus 2010.01.13. 11:53:43

Egy korrekt írás a Kis Vukkról. Szerintem egy nyílvános bocsánatkérést megérne az alkotóktól, illetve természetesen az állami támogatás visszafizetését. A megfelelő emberek bebörtönzése után lezárt ügy lehetne.

gastro vazze 2010.01.13. 11:55:20

a szuperbojz az már smafu?!:)

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.01.13. 11:55:42

A rossz filmeket is két kategóriára osztanám: a jóérzésű de elbaszott filmeket és a rosszérzésű, hitványan elbaszott filmeket. Jóérzésűen elbaszott film mondjuk a Tamara volt, rosszérzésű a Le a fejjel az összes ócska Rtl-celebbel és hitvány poénokkal.

walter77 2010.01.13. 12:09:02

Ez egy kamu lista.

A SW 2 szerintem nem annyira gáz. de nem ez a lényeg, mert ez megítélés kérdése csupán.

Viszont az már tárgyi pontatlanság, hogy Pitof-ot csak úgy említed, mint klippes múlttal rendelkező arcot. Merthogy ő rendezte a Vidocq című filmet, ami azért vállalható. A macskanőért mondjuk meg is kapta az Aranymálnát, amit nem a teljesen reménytelenek kapnak. De az állás az ő esetében 1:1

Többi közül jónéhány (Penge, Transf.; Pókarc; ) nem kiemelten szar, leginkább azért mert nem úgy nyúl mellé, hogy nem azt kapod ami várható. Ha Schwarzi játszaná Hamlettet, na az kiemelten gáz lenne.

Bellagio 2010.01.13. 12:25:02

Vilagok harca Keanu Reeves-el, te jo eg :(((

pepita ofélia 2010.01.13. 12:57:23

@- SunDisc -: Ne is próbálkozzá "ándor" végű filmekkel

Sance · http://freakcinema.blog.hu/ 2010.01.13. 18:21:18

@thinker_: A lista teljességgel szubjektív, és a szempont az összeállításánál nem az volt, hogy előszedtem 10 bűdöletesen rossz, ám senki által sem ismert filmet. Igaza van annak is, aki szerint "csalódáslista" ez, 100%-osan. Számomra ezek a filmek azok, amiket tényleg szörnyű volt végigülni.

A sorrendhez pedig annyit, hogy azért eléggé különböző műfajú és fajsúlyú filmek vannak itt ahhoz, hogy számítson. Nyilván ég és föld a különbség minőségben egy Álom.net és az SW2 között.

Sance · http://freakcinema.blog.hu/ 2010.01.13. 18:24:24

Ja, és az SW-ről illetve a többi blockbuster-epizódról: ha egy normális filmként tekintek az SW2-re, akkor az "elmegy" kategóriába simán belefér, de én nem tudok így tekinteni rá, kénytelen vagyok a többi SW epizódhoz mérni. Azok között pedig szemét.

sirpalee 2010.01.27. 07:36:54

A Quantum of Solace kimaradt, mint minden idők legelbaszottabb folytatása :)

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.03.18. 17:05:56

@VRbagoly: Higgy nekem, és olvasd el inkább a Battle Royal könyvet. Az adaptációban szinte minden el van kúrva, ami a könyvben jó volt. Egyszerűen nem lehet egy lapon említeni a kettőt...
süti beállítások módosítása